Ugens Ord 2020
Helbredelse af Vores Land
Uge 34, 2020
af Rick Joyner

Den anden lov om varmelære siger, at alle nature udviklinger hen imod uorden og kaos, medmindre der øves indflydelse fra en ydre intelligent kilde. Civilisationen bevæger sig i en retning også hen imod kaos uden at blive styret af intelligent ledelse. Som vi allerede har talt om afslører skriften, at en sådan ledelse er resultatet af Guds nåde for de nationer, der søger Ham. Et sådan tomrum af en ledelse er resultatet af, at en nation forlader Ham og ikke fortsætter med at vandre på Han's veje.

I Åb. 3:20 ser vi Jesus stå ved døren til Han's egen kirke og banke på for at se, om nogen vil åbne for Ham. Dette indebærer, at Herren ikke i denne tidsalder vil komme, hvor Han ikke bliver inviteret, og ikke vil blive, hvor Han ikke er ønsket. Han lover også velstand og en sikkerhed af beskyttelse omkring dem, der søger Ham, men dem, der ikke gør, er som byer uden mure, som på det tidspunkt betød åben for kontinuerlig plyndring og angreb.

Efter en lang historie med at søge Gud, ære Ham og søge at vandre på Han's veje, begyndte Amerika i 1960'erne grundlæggende at bede Herren om at forlade vores land. Vi tillader dem, der med vilje og systematisk søger endda at fjerne omtalen af Ham eller beviset af Ham fra både vores historie og det offentlige rum. Fra den tid har vi oplevet stigende interne splid, problemer og sammenstødende kriser, og vi er nu på randen af en anden borgerkrig.

Al menneskelig og miljømæssig uoverensstemmelse kan spores til faldet i Edens have, hvor mennesket grundlæggende besluttede, at han ville lede verden uden Gud. Svaret på ethvert menneskeligt problem er at ydmyge sig selv, omvende sig fra denne samme grundlæggende stolthed og indrømme, at vi har brug for Ham.

Vi kan pege på meget af den voksende uro i vores tid som følge af et tomt lederskab. Onde mennesker med onde hensigter har fået lov til at gå uimodsagt med at gennemtvinge deres dagsordener. Dette er sket før i vores historie, og Amerika har normalt vendt tilbage til Gud og appelleret til Ham for Han's visdom og lederskab. Han svarede ved at oprejse vise, beslutsom lederskab for at lede os gennem krisen.

Der har også været tidspunkter, hvor man har vendt sig fra Gud, at voldlige problemer strømme ind, og vi forsinkede vores omvendelse og troede, at vi var kloge nok til at løse sådanne problemer på egen hånd. Dette har været dyre ar i vores historie.

På nogle måder er Amerikas historie parallelt med det gamle Israel, som syntes at være indesluttet i en kontinuerlig cyklus. Disse cyklusser begyndte med, at en stor forsvarer havde et møde med Gud og derefter ledte sit folk tilbage at søge Ham og vandre på Han's veje. Nationen fik stor gunst og favør, så længe de gjorde dette, men med tiden ville de begynde at drive bort fra Ham. Problemerne ville øges, indtil de i sidste ende blev kuet af fjendtlige naboer og blev gjort til deres slaver. Så ville de omvende sig og kalde på Herren. Han sendte en forkæmper for at udfri dem, og de ville påny vandre i Guds nåde, gunst i en tid. Derefter vandrede de bort fra Ham igen, og cyklussen ville begynde forfra.

Selvom Amerika har en meget kortere historie end det gamle Israel, ser vi den samme tendens i vores historie. Som Skriften erklærer, begynder Guds gunst, favør for de nationer, der søger Ham, med visr og retfærdige ledere. Konsekvenserne af at vende sig fra Ham begynder med umodne, tåbelige og vægelsindet ledere. Klage over vores ledere er ikke svaret på at få det bedre. At søge Herren og vandre på Han's veje er det eneste, der vil føre til et sandt lægedom.

Det nuværende tomrum for lederskab i Amerika er ikke kun politisk, men det er på alle områder af magt og indflydelse - det mest alvorlige er i kirken. Dette betyder ikke, at vi ikke har nogle store ledere i kirken og nogle store kirker i landet, men der er ingen suveræn stemme på dette tidspunkt. Undersøgelser har afsløret, at der også har været en sammenblanding af karakter blandt selv de mest ivrige kristne kirker og bevægelser, hvor mange af de andre falder ind i det, som Gud selv kaldte ”ondskab”. Kan det være, at mørket, der overtager landet ikke er hedningernes skyld, men kirkens?

Dette sker på vores vagt. Hvis mørket øges, skal lyset, vi er kaldet til at være, falmet. Hvis korruptionen øges, så må saltet have mistet sin smagsoplevelse. Er det ikke derfor at Herren sagde i 2 Krøn. 7:14. ”Hvis mine folk, der kaldes ved mit navn, ydmyger sig og beder og søger mit ansigt og vender sig bort fra deres onde veje, vil jeg høre fra himlen og tilgi deres synd og vil helbrede deres land?"

Han siger ikke, om at hedningerne ville gøre dette, men hvis Han's folk ville gøre det, så vil Han helbrede vores land. Hedningerne ved ikke bedre end at gøre, hvad de gør. Det er sammenbruddet i bibelsk moral og karakter hos kristne, der er årsagen til de stigende kriser i vores land. Det stigende mørke skyldes, at vores lys er aftaget.

Er vi ikke blevet ligesom Jonas? Når de, der kaldes til at være Guds talsmænd, løber fra Gud og/eller falder i søvn, er de årsag til stormen, der truer skibet. Hedningerne måtte faktisk vække profeten og bede ham om at tilkalde sin Gud. Er det ikke på en måde, hvad der nu sker i Amerika?

Den gode nyhed er, at der kun er fire enkle ting, som vi skal gøre for at redde vores land:

1. Ydmyg os selv. I Skriften bliver vi bedt om mange gange at ydmyge os selv, men der er ikke en eneste Skrift, der formaner os til at ydmyge nogen anden. Vi kan klage over vores ledere alt, hvad vi ønsker, men Gud ser på os.

2. Bede. Dette er ikke den sidste udvej, men den første. Beder vi for vores ledere, som vi bliver bedt om at gøre? Måske ville de være bedre ledere, hvis Guds folk bad for dem. Vi bør især bede for dem, vi måske er mest forarget over, skuffet over.

3. Søge Han's ansigt. Kender vi Ham virkelig, eller er vi ligesom mændene i Athen, der tilbad en “ukendt Gud”? Der er to primære måder, vi genkender andre på - af deres stemmer og ved deres ansigter. Kender vi Ham virkelig?

4.. Vende os bort fra vores onde veje. Vi får at vide, at dom begynder med Guds hus (se 1 Pet. 4:17). Gør vi de ting, som vi får at vide, vil være grunden til at Herren vil dømme verden for?

Opmuntringen er, at hvis Guds folk vil gøre disse fire enkle ting, vil Han helbrede vores land. Jesus beviste sin kærlighed til os ved at lægge sit liv ned for os. Vi beviser også vores kærlighed ved at lægge vores liv ned for andre, og vores land har brug for, at vi gør det nu.

UGENS ORD 35
OP